Reklama
  • Piątek, 7 października 2016 (13:10)

    Kanapkowe sushi

Składniki: 40 dag ryżu do sushi, 100 ml octu ryżowego, sól, 2 łyżki drobnego cukru, po 15 dag marchewki, kolorowych papryk i ogórka, 5 dag marynowanego imbiru, rzeżucha, 4 płaty alg nori

1. Ryż zalej zimną wodą, pozostaw na 3 min. Odlej na sicie. Powtórz całą czynność jeszcze dwa razy. Przepłukany ryż włóż do garnka, zalej 750 ml wody, doprowadź do wrzenia. Gotuj na średnim ogniu pod przykryciem 10 minut.

2. Garnek zdejmij z ognia, odstaw na kolejne 10 minut. Wymieszaj ocet ryżowy, cukier i pół łyżeczki soli. Powstałą mieszankę wlej do ryżu, wymieszaj dokładnie.

Reklama

3. Marchew obierz, opłucz, bardzo drobno posiekaj. Umieść na sicie, sparz wrzątkiem. Odstaw do ostudzenia. Umyte kawałki papryk i ogórek posiekaj w kosteczkę. W ten sam sposób pokrój imbir.

4. Suszone płaty nori rozłóż jeden obok drugiego. Na każdym umieść 1/4 porcji ciepłego ryżu, wyrównaj powierzchnię. Na dwóch rozłóż marchew, paprykę, ogórek i marynowany imbir. Przykryj pozostałymi dwoma plastrami z ryżem, dociśnij. Pokrój na porcje, udekoruj rzeżuchą.

4 porcje, czas ok. 45 min; porcja – 410 kcal, cena 3,20 zł.

Marynowany imbir (biały lub, łagodniejszy, różowy) często podawany jest w osobnych miseczkach. Jego jedzenie służy do oczyszczenia kubków smakowych przed kolejną porcją sushi.

Świat kobiety

Zobacz również

  • Składniki na 4 porcje: 4 piersi z kaczki po 160 g każda, 200 g soku z pomarańczy, 300 ml sosu ciemnego do pieczeni, 2 łyżeczki cukru, 1 odfiletowana pomarańcza, 400 g pumpernikla pokrojonego w... więcej

Twój komentarz może być pierwszy

Zapoznaj się z Regulaminem
Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.